F.A.Q.
1) JAG HAR INTE FÅTT MIN ORDERBEKRÄFTELSE. VAD SKALL JAG GÖRA?
Börja med att kontrollera din skräpkorg. Om du mot förmodan inte har erhållit den, vänligen kontakta vår kundtjänst och uppge ditt namn och mobilnummer så hjälper vi dig vidare. Om du har använt kort- eller direktbetalning och pengarna har dragits, har beställningen gått igenom.
2) KAN JAG ÄNDRA ELLER AVBRYTA MIN ORDER?
Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra eller avbryta lagd order.
3) LEVERERAR NI UTANFÖR SVERIGE?
Nej, det gör vi inte. Vänligen välj aktuellt land hos www.freddy.com om du som mottagare är bosatt utanför Sverige.
4) HUR SPÅRAR JAG MITT PAKET?
Vårt lager har flyttat och alla beställningar som är gjorda innan 4/7/2019 har skickats med Bring. Klicka HÄR för att komma till Brings paketspårning. Ange ditt spårningsnummer som du har erhållit i leveransbekräftelsen via mail.
5) VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET HOS OMBUDET?
Outhämtade paket debiteras med 150 kr för frakt- och administrationsomkostnader. Om du inte önskar behålla din order kan du returnera paketet enligt instruktionerna nedan.
6) KAN JAG HÄMTA MIN BESTÄLLNING I EN BUTIK?
Tyvärr har vi inte en fysisk Freddy-butik i dagsläget. Det är inte möjligt att hämta sin beställning från vårt lager.
7) VILKEN STORLEK SKALL JAG VÄLJA?
På varje produktsida finns det en storleksguide. Ta gärna dina mått för stuss och höft innan du lägger en order för att försäkra dig om att du har valt rätt storlek. Är man mellan två storlekar rekommenderar vi att gå upp en storlek. Vi har 14 dagars öppet köp så är man osäker på sin storlek, kan man gärna beställa två storlekar, prova dem hemma och returnera den som inte passar så bra.
8) JAG BEHÖVER REKLAMERA EN VARA. VAD SKALL JAG GÖRA?
Vi tar ansvar för uppenbara material- eller produktionsfel på varor levererade från Freddystore.se. Vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation av konfektionsvaror. Läs mer HÄR. Vid behov av att reklamera en vara mailar du följande till kundtjanst@freddystore.se

1.) Tydliga bilder på skadan

2.) Ordernummer

3.) Kort beskrivning av vad som har hänt.

9) JAG VILL RETURNERA VAROR. VAD SKALL JAG GÖRA?
För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid varan.
Om du har gjort din beställning innan 4/7/2019, kan du skapa en förbetald returetikett på ditt kundkonto. Om du behöver hjälp med returen, vänligen kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@freddystore.se
Om du har gjort din beställning efter 4/7/2019 kommer det en retursedel och en förbetald returetikett med i paketet.
Så här gör du för att returnera:
- Fyll i din retursedel som kom med i paketet. Ange dina uppgifter samt information om produkter som du vill returnera. Ange returorsak med hjälp av returkoder 1-6. Observera att alla uppgifter måste vara korrekt ifyllda för att vi ska kunna hantera din retur.

- Packa varan/varorna och retursedeln i samma paket/påse som de kom i eller använd egen förpackning.

- Fäst returetiketten på paketet och lämna in det hos ditt närmaste DHL-ombud. Begär alltid inlämningskvitto från ditt ombud för säkerhetens skull.

Vänligen notera att det tar 5-15 arbetsdagar för att vi registrerat att vi fått din vara i retur. Om du har förfallodatum som närmar sig, vänligen be Collector att pausa din faktura eller flytta upp ditt förfallodatum så vi hinner ta emot din retur. Collectors kundtjänst hittar du HÄR.

Om du har några frågor om din retur, vänligen kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@freddystore.se

Returer skickas till:

Freddy Store, C/O Bring Parcels AB
Bordsvägen 3
55810 Jönköping
Sverige

10) JAG VILL BYTA VAROR. VAD SKALL JAG GÖRA?

Våra byten är kostnadsfria. För att snabbare byta en produkt mot annan lägg en ny beställning på vår hemsida och meddela oss det nya ordernumret så tar vi bort eventuell ny fraktkostnad när vi har mottagit din retur. Det går också att byta genom att returnera enligt instruktionerna ovan och meddela oss informationen om bytet så skickar vi dig den nya produkten/ de nya produkter när vi har mottagit din retur. Vänligen notera att det tar 5-15 arbetsdagar för att vi registrerat att vi fått din vara i retur. För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid den.

11) JAG HAR RETURNERAT MIN BESTÄLLNING MEN FAKTURAN FINNS KVAR/ JAG HAR INTE FÅTT ÅTERBETALNING. VARFÖR?

Har du registrerat din retur på ditt kundkonto, kan du följa status för returen där. Om statusen är "Waiting for package", har lagret inte ännu mottagit eller hanterat returen. Status "Return completed" menar att lagret har hanterat returen och korrigering av fakturan kommer att ske inom några dagar.

Vänligen notera att det tar 5-15 arbetsdagar för en retur att bli hanterad. Har du ett förfallodatum som närmar sig, vänligen pausa fakturan eller flytta upp ditt förfallodatum.

Så snart returen är hanterad kommer du att få en bekräftelse via e-post.


}