F.A.Q.
1) JAG HAR INTE FÅTT MIN ORDERBEKRÄFTELSE. VAD SKALL JAG GÖRA?
Börja med att kontrollera din skräpkorg. Om du mot förmodan inte har erhållit den, vänligen kontakta vår kundtjänst och uppge ditt namn och mobilnummer så hjälper vi dig vidare. Om du har använt kort- eller direktbetalning och pengarna har dragits, har beställningen gått igenom.
2) KAN JAG ÄNDRA ELLER AVBRYTA MIN ORDER?
Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra eller avbryta lagd order.
3) LEVERERAR NI UTANFÖR SVERIGE?
Nej, det gör vi inte. Vänligen välj aktuellt land hos www.freddy.com om du som mottagare är bosatt utanför Sverige.
4) HUR SPÅRAR JAG MITT PAKET?
Vårt lager har flyttat och alla beställningar som är gjorda innan 4/7/2019 har skickats med Bring. Klicka HÄR för att komma till Brings paketspårning. Ange ditt spårningsnummer som du har erhållit i leveransbekräftelsen via mail.
Du kan spåra ditt paket på DHLs sida eller här med ditt spårningsnummer som du får i orderbekräftelsen.
5) VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET HOS OMBUDET?
Outhämtade paket debiteras med 150 kr för frakt- och administrationsomkostnader. Om du inte önskar behålla din order kan du returnera paketet enligt instruktionerna nedan.
6) KAN JAG HÄMTA MIN BESTÄLLNING I EN BUTIK?
Tyvärr har vi inte en fysisk Freddy-butik i dagsläget. Det är inte möjligt att hämta sin beställning från vårt lager.
7) VILKEN STORLEK SKALL JAG VÄLJA?
På varje produktsida finns det en storleksguide. Ta gärna dina mått för stuss och höft innan du lägger en order för att försäkra dig om att du har valt rätt storlek. Är man mellan två storlekar rekommenderar vi att gå upp en storlek. Vi har 14 dagars öppet köp och fri byten, så man kan gärna beställa varan, prova den hemma och returnera samt byta den om storleken inte passar.
8) JAG BEHÖVER REKLAMERA EN VARA. VAD SKALL JAG GÖRA?
Vi tar ansvar för uppenbara material- eller produktionsfel på varor levererade från Freddystore.se. Vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation av konfektionsvaror. Läs mer HÄR. Vid behov av att reklamera en vara mailar du följande till kundtjanst@freddystore.se

1.) Tydliga bilder på skadan

2.) Ordernummer

3.) Kort beskrivning av vad som har hänt.

9) JAG VILL RETURNERA VAROR. VAD SKALL JAG GÖRA?
För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid varan.
Om du har gjort din beställning innan 4/7/2019, kan du skapa en förbetald returetikett på ditt kundkonto. Om du behöver hjälp med returen, vänligen kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@freddystore.se
Om du har gjort din beställning efter 4/7/2019 kommer det en retursedel och en förbetald returetikett med i paketet.
Så här gör du för att returnera:
- Fyll i din retursedel som kom med i paketet. Ange dina uppgifter samt information om produkter som du vill returnera. Ange returorsak med hjälp av returkoder 1-6. Observera att alla uppgifter måste vara korrekt ifyllda för att vi ska kunna hantera din retur.

- Packa varan/varorna och retursedeln i samma paket/påse som de kom i eller använd egen förpackning.

- Fäst returetiketten på paketet och lämna in det hos ditt närmaste DHL-ombud. Begär alltid inlämningskvitto från ditt ombud för säkerhetens skull.

Vänligen notera att det tar 5-15 arbetsdagar för att vi registrerat att vi fått din vara i retur. Om du har förfallodatum som närmar sig, vänligen be Collector att pausa din faktura eller flytta upp ditt förfallodatum så vi hinner ta emot din retur. Collectors kundtjänst hittar du HÄR.

Om du har några frågor om din retur, vänligen kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@freddystore.se

Returer skickas till:

Freddystore.se / SB Ecommerce Group Oy
Aleksanterinkatu 26
15140 Lahti
Finland

10) JAG VILL BYTA VAROR. VAD SKALL JAG GÖRA?

Våra byten är kostnadsfria. För att snabbare byta en produkt mot annan lägg en ny beställning på vår hemsida och meddela oss det nya ordernumret så tar vi bort eventuell ny fraktkostnad när vi har mottagit din retur. Det går också att byta genom att returnera enligt instruktionerna ovan och meddela oss informationen om bytet så skickar vi dig den nya produkten/ de nya produkter när vi har mottagit din retur. Vänligen notera att det tar 5-15 arbetsdagar för att vi registrerat att vi fått din vara i retur.

För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid den.

11) JAG HAR RETURNERAT MIN BESTÄLLNING MEN FAKTURAN FINNS KVAR/ JAG HAR INTE FÅTT ÅTERBETALNING. VARFÖR?

Det tar 5-15 arbetsdagar för en retur att bli hanterad. Om det har gått längre, vänligen kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer och bild på ditt inlämninskvitto. Så snart returen är hanterad kommer du att få en bekräftelse via e-post.

Har du ett förfallodatum som närmar sig, vänligen pausa fakturan eller flytta upp ditt förfallodatum.


}