Information

F.A.Q.
1) JAG HAR INTE FÅTT MIN ORDERBEKRÄFTELSE. VAD SKALL JAG GÖRA?
Börja med att kontrollera din skräpkorg. Om du mot förmodan inte har erhållit den, vänligen kontakta vår kundtjänst och uppge ditt namn och mobilnummer så hjälper vi dig vidare. Om du har använt kort- eller direktbetalning och pengarna har dragits, har beställningen gått igenom.
2) KAN JAG ÄNDRA ELLER AVBRYTA MIN ORDER?
Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra eller avbryta lagd order.
3) JAG HAR FÅTT MIN FAKTURA FRÅN KLARNA MEN INTE MIN BESTÄLLNING. VAD BEROR DET PÅ?
Freddy Store hanterar inte inbetalningar utan sköter allt via vår partner Klarna. Klarna aktiverar fakturan när beställningen skickas från lagret. Det innebär att man ibland kan erhålla fakturan före själva ordern. Du har alltid 14 dagars öppet köp enligt distansköplagen samt 14 dagars betaltid via Klarna. Kontakta Klarna för vidare information: www.klarna.se.
4) LEVERERAR NI UTANFÖR SVERIGE?
Nej, det gör vi inte. Vänligen välj aktuellt land hos www.freddy.com om du som mottagare är bosatt utanför Sverige.
5) HUR SPÅRAR JAG MITT PAKET?
Klicka HÄR för att komma till Brings paketspårning. Ange ditt spårningsnummer som du har erhållit i leveransbekräftelsen via mail. Våra mindre paket med 1-2 produkter skickas som Brings brevlådepaket och kan tyvärr inte spåras just nu på grund av tekniska problem som vi håller på att fixa.
6) VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET HOS OMBUDET?
Outhämtade paket debiteras med 150 kr för frakt- och administrationsomkostnader. Om du inte önskar behålla din order kan du returnera paketet enligt instruktionerna nedan.
7) KAN JAG HÄMTA MIN BESTÄLLNING I EN BUTIK?
Tyvärr har vi inte en fysisk Freddy-butik i dagsläget. Våra paket skickas från vårt lager som ligger i Jönköping och tyvärr går det inte att hämta sin beställning där.
8) VILKEN STORLEK SKALL JAG VÄLJA?
På varje produktsida finns det en storleksguide. Ta gärna dina mått för stuss och höft innan du lägger en order för att försäkra dig om att du har valt rätt storlek. Kläderna är relativt små i storlekarna för såväl dam som herr. Detta beror på att vi tillämpar italienska storlekar och dessa är ca en storlek mindre än svenska storlekar. Är man mellan två storlekar rekommenderar vi att gå upp en storlek. Vi har 14 dagars öppet köp så är man osäker på sin storlek, kan man gärna beställa två storlekar, prova dem hemma och returnera den som inte passar så bra.
9) JAG VILL RETURNERA VAROR. VAD SKALL JAG GÖRA?
För att returnera:

- Logga in på ditt kundkonto på www.freddystore.se.

- Gå in på din orderhistorik och välj beställningen som du vill göra en retur på. Välj varan/varorna som du vill returnera och välj returorsak.

- Skapa sedan en returetikett på Brings retursida. Ange verifieringskoden och fyll i dina uppgifter. Du kan ange ditt ordernummer som referens. Skriv ut din returetikett.

- Packa varan/varorna i samma paket/påse som de kom i eller använd egen förpackning.

- Fäst returetiketten på paketet och lämna in det hos ditt närmaste Bring-ombud. Begär alltid inlämningskvitto från ditt ombud för säkerhetens skull.

10) JAG VILL BYTA VAROR. VAD SKALL JAG GÖRA?

Våra byten är kostnadsfria. För att snabbare byta en produkt mot annan lägg en ny beställning på vår hemsida och meddela oss det nya ordernumret så tar vi bort eventuell ny fraktkostnad när vi har mottagit din retur. Det går också att byta genom att returnera enligt instruktionerna ovan och meddela oss informationen om bytet så skickar vi dig den nya produkten/ de nya produkter när vi har mottagit din retur. Vänligen notera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid varan.

11) JAG HAR RETURNERAT MIN BESTÄLLNING MEN FAKTURAN FINNS KVAR I KLARNA/ JAG HAR INTE FÅTT ÅTERBETALNING. VARFÖR?

Har du registrerat din retur på ditt kundkonto, kan du följa status för returen där. Om statusen är "Waiting for package", har lagret inte ännu mottagit eller hanterat returen. Status "Return completed" menar att lagret har hanterat returen och korrigering av fakturan kommer att ske inom några dagar.

Vänligen notera att det tar 5-15 arbetsdagar för en retur att bli hanterad. Har du ett förfallodatum som närmar sig, vänligen pausa fakturan i Klarna eller be dem flytta ditt förfallodatum.

Så snart returen är hanterad kommer du att få en bekräftelse via e-post.