VILLKOR

 

OMFATTNING

Nedanstående villkor gäller för alla ingångna avtal med SB Ecommerce Group Oy, nedan kallat "Freddy Store" eller "Vi" gällande köp och leverans av vara/varor från Freddystore.se till svenska konsumenter. Villkoren kan utan förvarning komma att utvecklas och vi rekommenderar därför att man som kund tar del av dem vid varje köp.

 

PRISER & AVGIFTER

 Våra priser är i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Vi skickar alla våra leveranser med PostNord. De levererar paketet till ditt närmaste PostNord-ombud och skickar en avisering via sms, e-post eller brev när paketet kan hämtas ut. Det debiteras en fraktavgift på 49 kr per beställning. Returer, byten och reklamationer är fria.

  

KAMPANJ

Kampanjpriser och erbjudanden gäller endast nya beställningar som har gjorts under kampanjtiden. Om du har fått något på köpet men väljer att returnera din beställning, ska gratisvaran returneras också. Annars debiteras ordinariepriset på den. Om du har fått en rabatt som gäller vid vissa villkor (t.ex. "Handla för 1000 kr, få 20% rabatt") men väljer att returnera något i din beställning kan rabatten tas bort om villkoren inte uppfylls efter returen.

 

Under stora kampanjer (t.ex. Black Friday, Season Sale) är leveranstiden längre än vanligt, 4-7 arbetsdagar, på grund av en stor orderbelastning.

  

KÖP

Avtal om köp träffas när du som konsument erhåller en orderbekräftelse via e-post från Freddy Store. En förutsättning är att kunden lämnat ut korrekta, fullständiga kontaktuppgifter avseende e-postadress samt fysisk adress. Freddy Store är inte ansvarig för sändningar som levererats fel på grund av fel adressuppgifter. Från Freddy Stores svenska webbshop levererar vi enbart till myndiga personer med bostadsadress inom Sverige.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om en leverans inte kan verkställas p.g.a. att varorna ej lagerförs framgår det i din leveransbekräftelse där varan står som ej levererad, och därmed inte kommer att debiteras dig.

  

LEVERANSER

Vår målsättning är att kunden skall få leverans inom 2-5 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka Freddy Store inte råder över. Under stora kampanjer (t.ex. Black Friday, Season Sale) är leveranstiden längre än vanligt, 4-7 arbetsdagar, på grund av en stor orderbelastning. Vi tillämpar inte delleveranser.

När din beställning skickas från vårt lager debiteras beloppet för/skickas en faktura på de varor som har skickats. När varorna lämnats för leverans skickas en leveransbekräftelse via e-post. På leveransbekräftelsen får du ett spårningsnummer för ditt paket. Paket kan spåras på Postnords sida.

Varorna skickas till ditt närmaste utlämningsställe och du kommer att få en SMS-avisering med information om var din order kan hämtas ut, förutsatt att du har angivit ett giltigt svenskt mobilnummer. I annat fall skickas avin via e-post eller post när ordern har ankommit till ditt närmaste ombud.

 

TRANSPORT

Våra beställningar skickas från vårt lager i Finland med Posrnord i Sverige. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Freddystore betalningsansvariga. Du måste dock meddela vår kundtjänst inom skälig tid (2 veckor) om varan har skadats eller kommit bort under transporten. Freddystore är inte ansvarig för sändningar som levererats fel på grund av fel adressuppgifter. Som kund är du betalningsansvarig gentemot din aktuella faktura tills ärendet är löst.

 

EJ UTHÄMTAT PAKET

Samtliga paket som ej uthämtas hos ombud debiteras en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.


RETUR

Vår återbetalningspolicy har ändrats!

För att göra en retur måste du först navigera till vår returportal, som du hittar på vår webbplats eller genom att klicka på DENNA länk.

Bakom länken hittar du vårt retursystem. Börja först med att ange ditt ordernummer och antingen e-post, post eller telefonnummer så hittar du dina orderuppgifter.
Välj sedan de alternativ som passar dig och följ instruktionerna.
När du har slutfört processen kommer du att erbjudas möjligheten att skriva ut en retursedel. Du kommer också att få en länk till utskriften i din e-post. Du behöver inte längre någon separat returblankett, utan vi tar emot informationen när du använder vår portal.

Returrätt Om du av någon anledning inte är nöjd med den Freddy-produkt som du har beställt kan du returnera den kostnadsfritt inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning. Undantaget är hygienprodukter såsom underkläder. Produkten som ska returneras måste vara oanvänd och i säljbart skick, inklusive alla prislappar som följde med produkten. Om detta inte är uppfyllt eller om produkten till exempel innehåller djurhår kan vi inte acceptera en retur. Om returen beror på ett kundfel behåller vi alltid minst 25 % av inköpspriset. Varan ska vara väl emballerad och kunden ansvarar för eventuellt brott eller förlust av en dåligt emballerad vara.

När produkten anländer i gott skick kommer den att inspekteras och vi återbetalar pengarna inom 30 dagar efter att vi mottagit returförsändelsen. Återbetalningen sker alltid till samma betalningsmetod som den som användes för att betala för produkten. Om du har valt att betala med faktura meddelar vi fakturaförändringarna direkt till fakturautställaren när produkten kommer tillbaka till vårt lager. Återbetalning kan inte ske via postorder. Kostnaden för returen är 8,90 € och debiteras vid mottagandet av återbetalningen.

När du gör en retur kan du packa alla produkter som ska returneras i samma paket, även om de har skickats i separata paket.

Behandlingstiden för returer är ca 1-3 veckor, eftersom returerna skickas till oss i omgångar en gång i veckan. Du kommer att få ett meddelande när din retur har behandlats. Om du inte har fått något meddelande inom denna tid, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

VID BYTE

Vi erbjuder 30 dagars bytesrätt för alla våra produkter.

För att göra ett byte, gå först till vår returportal på vår webbplats eller klicka på DENNA länk.

Bakom länken hittar du vårt retursystem. Börja med att ange ditt ordernummer och antingen e-post, postnummer eller telefonnummer så hittar du dina orderuppgifter.
Välj sedan de alternativ som passar dig och följ instruktionerna.
När du har slutfört processen kommer du att erbjudas möjligheten att skriva ut en retursedel. Du kommer också att få en länk till utskriften i din e-post. Du behöver inte längre någon separat returblankett, utan vi får informationen när du använder vår portal.

När du har slutfört returen med hjälp av vår blankett skapar vi automatiskt ett utkast till en ersättningsorder åt dig i vårt system, som aktiveras när vi tar emot returen på vårt lager. Du kommer att få information om den nya försändelsen i din e-post.

Utbytet av produkten är kostnadsfritt en gång. Om du inte är nöjd med produkten efter ett enda byte kommer efterföljande byten att debiteras 15 € / gång för frakt och hantering.

Den produkt som ska returneras måste vara oanvänd och i säljbart skick, inklusive alla medföljande prislappar. Om detta inte uppfylls eller om produkten innehåller t.ex. djurhår, kan vi inte acceptera returen. Om returen beror på ett kundfel behåller vi alltid minst 25 % av inköpspriset. Produkterna måste returneras i en säker förpackning. Kunden är ansvarig för eventuellt brott eller förlust av en dåligt förpackad produkt - Återbetalning sker alltid till betalarens konto/kreditkort.

Returtiden är cirka 1-3 veckor eftersom returerna skickas till oss i omgångar en gång i veckan. Du kommer att få ett meddelande när din retur har behandlats. Om du inte har fått något meddelande inom denna tid, vänligen kontakta vår kundtjänst.


VID REKLAMATION

Om du har en reklamation på våra produkter, vänligen kontakta oss via e-post på info@freddystore.fi eller genom att använda vårt kontaktformulär. Ange gärna ditt ordernummer och dina kunduppgifter för en smidigare hantering.

Vi hanterar alltid alla klagomål på individuell basis.


ÅTERBETALNING

Fakturabeloppet justeras så fort det att returen inkommit till Freddystore.se, och vi meddelat Klarna. Var vänlig notera att det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning sker inom 1-3 bankdagar efter att returen har hanterats i Klarna.

Returrätten gäller inte för presentkort, underkläder, badkläder, kosmetik och örhängen. Eventuella fel kan självklart reklameras.

Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddy Store via Postnord.

 

FEL PÅ LEVERERAD VARA

Om du har mottagit en skadad vara uppmanas du att kontakta oss omgående för reklamation av varan på kundtjanst@freddystore.se. Vårt mål är att alla frågor ska behandlas inom 72 timmar under helgfria vardagar. 

 

PERSONUPPGIFTER

Freddy Store ansvarar i egenskap av personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp. De personuppgifter som har lämnats till Freddy Store vid köp används för tecknande och genomförande av leveransavtal, för att upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsaktiviteter genomförda av Freddy Store. För att kunna genomföra beställningar är det nödvändigt att lämna ut uppgifter till tredje part. Freddy Store lämnar personuppgifter till transportföretag för genomförande av leverans och avisering. Freddy Store säljer eller överlåter aldrig personuppgifter för marknadsaktiviteter till andra företag. Du som kund har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad hos Freddy Store om dig. För att få ut dina uppgifter ska du vända dig till kundtjanst@freddystore.se.

  

COOKIES

 En cookie är en liten textfil som skickas från en webbplats och lagras lokalt på besökarens hårddisk.  Vi använder cookies för att spara information om tidigare besök samt vilka sidor som besökts. Webbläsaren kan ställas in för att acceptera cookies eller inte, läs mer under hjälpavsnittet i webbläsaren.

  

ÅLDERSGRÄNS

Vi expedierar inte beställningar till personer under 18 år. Enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal.

 

RESERVATIONER

 Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i bild eller text. Vi reserverar oss för felskrivningar, ändringar, prisändringar, leveransförseningar och slutförsäljning. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. Freddy Store följer alltid nämndens rekommendationer.

  

FORCE MAJEURE

 Under force majeure skjuts Freddy Stores förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som Freddy Store rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejk, sjukdom hos personal, transportstörningar och import/exportförbud till exempel. Oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

  

BOLAGSINFORMATION

SB Ecommerce Group Oy

Vesijärvenkatu 11

15140 Lahti

Finland

  

Org. nr: 502081-4751

Momsregistreringsnummer: FI24706278