FREDDY Summer -25% Köp nu

RETUR & BYTE

Du får en förbetald returetikett (adress/klisterlapp) och en returföljesedel med i din beställning.

Så här gör du för att returnera:

- Fyll i din retursedel som kom med i paketet. Ange dina uppgifter samt information om produkter som du vill returnera. Ange returorsak med hjälp av returkoder 1-6. Observera att alla uppgifter måste vara korrekt ifyllda för att vi ska kunna hantera din retur.

- Packa varan/varorna och retursedeln i samma paket/påse som de kom i eller använd egen förpackning.

- Klistra din förbetalda returetikett på returpaketet och lämna in det hos ditt närmaste DHL-ombud. Begär alltid inlämningskvitto från ditt ombud för säkerhetens skull.

Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddy Store via DHL.

Var vänlig notera att det tar 5-15 arbetsdagar för en retur att bli hanterad. Så snart din retur är hanterad kommer du att få en bekräftelse via e-post.

OBS! Transportrisk ligger hos kund. Detta innebär att konsumenten är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till Freddy Store. Be alltid om inlämningskvitto från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar. 

Returer skickas till:

Freddystore.se / SB Ecommerce Group Oy

Aleksanterinkatu 26

15140 Lahti

Finland

Om du har några frågor om din retur, vänligen kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@freddystore.se

VID BYTE

Våra byten är kostnadsfria. För att byta storlek, kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se med ditt ordernummer och berätta vad du vill byta till.

För att byta mot en annan produkt/modell, vänligen lägg en ny beställning på vår hemsida och meddela oss det nya ordernumret så tar vi bort eventuell ny fraktkostnad när vi har mottagit din retur.

Vänligen notera att det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid varan.

VID REKLAMATION

Vi tar ansvar för uppenbara material- eller produktionsfel på varor levererade från FreddyStore.se. Vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation av konfektionsvaror. Läs mer HÄR. Vid behov av att reklamera en vara mailar du följande till kundtjanst@freddystore.se

1.) Tydliga bilder på skadan

2.) Ordernummer

3.) Kort beskrivning av vad som har hänt. 

ÅTERBETALNING

Fakturabeloppet justeras så fort det att returen inkommit till Freddystore.se, och vi meddelat Collector. Var vänlig notera att det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning sker inom 1-3 bankdagar efter att returen har hanterats i Collector.

Returrätten gäller inte för presentkort, underkläder, badkläder, kosmetik och örhängen. Eventuella fel kan självklart reklameras.

Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddy Store via DHL.

FEL PÅ LEVERERAD VARA

Om du har mottagit en skadad vara uppmanas du att kontakta oss omgående för reklamation av varan på kundtjanst@freddystore.se. Vårt mål är att alla frågor ska behandlas inom 72 timmar under helgfria vardagar.