RETUR

Vår återbetalningspolicy har ändrats!

För att göra en retur måste du först navigera till vår returportal, som du hittar på vår webbplats eller genom att klicka på DENNA länk.

Bakom länken hittar du vårt retursystem. Börja först med att ange ditt ordernummer och antingen e-post, post eller telefonnummer så hittar du dina orderuppgifter.
Välj sedan de alternativ som passar dig och följ instruktionerna.
När du har slutfört processen kommer du att erbjudas möjligheten att skriva ut en retursedel. Du kommer också att få en länk till utskriften i din e-post. Du behöver inte längre någon separat returblankett, utan vi tar emot informationen när du använder vår portal.

Returrätt Om du av någon anledning inte är nöjd med den Freddy-produkt som du har beställt kan du returnera den kostnadsfritt inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning. Undantaget är hygienprodukter såsom underkläder. Produkten som ska returneras måste vara oanvänd och i säljbart skick, inklusive alla prislappar som följde med produkten. Om detta inte är uppfyllt eller om produkten till exempel innehåller djurhår kan vi inte acceptera en retur. Om returen beror på ett kundfel behåller vi alltid minst 25 % av inköpspriset. Varan ska vara väl emballerad och kunden ansvarar för eventuellt brott eller förlust av en dåligt emballerad vara.

När produkten anländer i gott skick kommer den att inspekteras och vi återbetalar pengarna inom 30 dagar efter att vi mottagit returförsändelsen. Återbetalningen sker alltid till samma betalningsmetod som den som användes för att betala för produkten. Om du har valt att betala med faktura meddelar vi fakturaförändringarna direkt till fakturautställaren när produkten kommer tillbaka till vårt lager. Återbetalning kan inte ske via postorder. Kostnaden för returen är 8,90 € och debiteras vid mottagandet av återbetalningen.

När du gör en retur kan du packa alla produkter som ska returneras i samma paket, även om de har skickats i separata paket.

Behandlingstiden för returer är ca 1-3 veckor, eftersom returerna skickas till oss i omgångar en gång i veckan. Du kommer att få ett meddelande när din retur har behandlats. Om du inte har fått något meddelande inom denna tid, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

VID BYTE

Vi erbjuder 30 dagars bytesrätt för alla våra produkter.

För att göra ett byte, gå först till vår returportal på vår webbplats eller klicka på DENNA länk.

Bakom länken hittar du vårt retursystem. Börja med att ange ditt ordernummer och antingen e-post, postnummer eller telefonnummer så hittar du dina orderuppgifter.
Välj sedan de alternativ som passar dig och följ instruktionerna.
När du har slutfört processen kommer du att erbjudas möjligheten att skriva ut en retursedel. Du kommer också att få en länk till utskriften i din e-post. Du behöver inte längre någon separat returblankett, utan vi får informationen när du använder vår portal.

När du har slutfört returen med hjälp av vår blankett skapar vi automatiskt ett utkast till en ersättningsorder åt dig i vårt system, som aktiveras när vi tar emot returen på vårt lager. Du kommer att få information om den nya försändelsen i din e-post.

Utbytet av produkten är kostnadsfritt en gång. Om du inte är nöjd med produkten efter ett enda byte kommer efterföljande byten att debiteras 15 € / gång för frakt och hantering.

Den produkt som ska returneras måste vara oanvänd och i säljbart skick, inklusive alla medföljande prislappar. Om detta inte uppfylls eller om produkten innehåller t.ex. djurhår, kan vi inte acceptera returen. Om returen beror på ett kundfel behåller vi alltid minst 25 % av inköpspriset. Produkterna måste returneras i en säker förpackning. Kunden är ansvarig för eventuellt brott eller förlust av en dåligt förpackad produkt - Återbetalning sker alltid till betalarens konto/kreditkort.

Returtiden är cirka 1-3 veckor eftersom returerna skickas till oss i omgångar en gång i veckan. Du kommer att få ett meddelande när din retur har behandlats. Om du inte har fått något meddelande inom denna tid, vänligen kontakta vår kundtjänst.


VID REKLAMATION

Om du har en reklamation på våra produkter, vänligen kontakta oss via e-post på info@freddystore.fi eller genom att använda vårt kontaktformulär. Ange gärna ditt ordernummer och dina kunduppgifter för en smidigare hantering.

Vi hanterar alltid alla klagomål på individuell basis.

EJ UTHÄMTAT PAKET

Samtliga paket som ej uthämtas hos ombud debiteras en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

  

ÅNGERRÄTT

Du kan ångra eller returnera din beställning till och med 14 dagar efter mottagandet av dina beställda varor. Alla varor kan returneras (även rea). Returrätten gäller inte för presentkort.

För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid den.