Köp 1000 SEK -15% | Köp 2000 SEK -20% | Köp 3000 SEK -30% Handla nu (gäller inte reaprodukter)

VILLKOR

OMFATTNING

Nedanstående villkor gäller för alla ingångna avtal med SB Ecommerce Group Oy, nedan kallat "Freddy Store" eller "Vi" gällande köp och leverans av vara/varor från Freddystore.se till svenska konsumenter. Villkoren kan utan förvarning komma att utvecklas och vi rekommenderar därför att man som kund tar del av dem vid varje köp.

PRISER & AVGIFTER

Våra priser är i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Vi skickar alla våra leveranser med PostNord. De levererar paketet till ditt närmaste PostNord-ombud och skickar en avisering via sms, e-post eller brev när paketet kan hämtas ut. Det debiteras en fraktavgift på 49 kr per beställning. Returer, byten och reklamationer är fria.

KAMPANJ

Kampanjpriser och erbjudanden gäller endast nya beställningar som har gjorts under kampanjtiden. Om du har fått något på köpet men väljer att returnera din beställning, ska gratisvaran returneras också. Annars debiteras ordinariepriset på den. Om du har fått en rabatt som gäller vid vissa villkor (t.ex. "Handla för 1000 kr, få 20% rabatt") men väljer att returnera något i din beställning kan rabatten tas bort om villkoren inte uppfylls efter returen.

Under stora kampanjer (t.ex. Black Friday, Season Sale) är leveranstiden längre än vanligt, 4-7 arbetsdagar, på grund av en stor orderbelastning.

KÖP

Avtal om köp träffas när du som konsument erhåller en orderbekräftelse via e-post från Freddy Store. En förutsättning är att kunden lämnat ut korrekta, fullständiga kontaktuppgifter avseende e-postadress samt fysisk adress. Freddy Store är inte ansvarig för sändningar som levererats fel på grund av fel adressuppgifter. Från Freddy Stores svenska webbshop levererar vi enbart till myndiga personer med bostadsadress inom Sverige.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om en leverans inte kan verkställas p.g.a. att varorna ej lagerförs framgår det i din leveransbekräftelse där varan står som ej levererad, och därmed inte kommer att debiteras dig.

BETALSÄTT

Vi använder oss av Collector som betalpartner. När du betalar via Collector handlar du tryggt och enkelt och kan alltid kontakta deras kundtjänst om du har funderingar gällande din betalning. Med hjälp av Collector kan vi erbjuda våra konsumenter betalning via faktura, kort, direktbetalning eller konto / delbetalning (köp över 1000 kr).

Collectors kundtjänst hittar du HÄR. Telefonsupport vid frågor rörande din faktura: 010-161 01 00. Collectors almänna villkor hittar du HÄR.

LEVERANSER

Vår målsättning är att kunden skall få leverans inom 2-5 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka Freddy Store inte råder över. Under stora kampanjer (t.ex. Black Friday, Season Sale) är leveranstiden längre än vanligt, 4-7 arbetsdagar, på grund av en stor orderbelastning. Vi tillämpar inte delleveranser.

När din beställning skickas från vårt lager debiteras beloppet för/skickas en faktura på de varor som har skickats. När varorna lämnats för leverans skickas en leveransbekräftelse via e-post. På leveransbekräftelsen får du ett spårningsnummer för ditt paket. Paket kan spåras på DHLs sida.

Varorna skickas till ditt närmaste utlämningsställe och du kommer att få en SMS-avisering med information om var din order kan hämtas ut, förutsatt att du har angivit ett giltigt svenskt mobilnummer. I annat fall skickas avin via e-post eller post när ordern har ankommit till ditt närmaste ombud.

TRANSPORT

Våra beställningar skickas från vårt lager i Finland med den finska posten Posti och DHL i Sverige. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Freddystore betalningsansvariga. Du måste dock meddela vår kundtjänst inom skälig tid (2 månader) om varan har skadats eller kommit bort under transporten. Freddystore är inte ansvarig för sändningar som levererats fel på grund av fel adressuppgifter. Som kund är du betalningsansvarig gentemot din aktuella faktura tills ärendet är löst.

EJ UTHÄMTAT PAKET

Samtliga paket som ej uthämtas hos ombud debiteras en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

ÅNGERRÄTT

Du kan ångra eller returnera din beställning till och med 14 dagar efter mottagandet av dina beställda varor. Alla varor kan returneras (även rea). Returrätten gäller inte för presentkort.

Om du har debiterats för varorna får du en återbetalning. Fraktavgiften återbetalas inte. När man returnerar hela eller delar av beställningen som har överstigit 999 kr, tillkommer det en returfraktavgift (39 kr) om beställningen understiger 999 kr efter returen. För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid den.

RETUR & BYTE

Du får en förbetald returetikett (adress/klisterlapp) och en returföljesedel med i din beställning.

Så här gör du för att returnera:

- Fyll i din retursedel som kom med i paketet. Ange dina uppgifter samt information om produkter som du vill returnera. Ange returorsak med hjälp av returkoder 1-6. Observera att alla uppgifter måste vara korrekt ifyllda för att vi ska kunna hantera din retur.

- Packa varan/varorna och retursedeln i samma paket/påse som de kom i eller använd egen förpackning.

- Klistra din förbetalda returetikett på returpaketet och lämna in det hos ditt närmaste DHL-ombud. Begär alltid inlämningskvitto från ditt ombud för säkerhetens skull.

Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddy Store via DHL.

Var vänlig notera att det tar 5-15 arbetsdagar för en retur att bli hanterad. Så snart din retur är hanterad kommer du att få en bekräftelse via e-post.

OBS! Transportrisk ligger hos kund. Detta innebär att konsumenten är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till Freddy Store. Be alltid om inlämningskvitto från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar. 

Returer skickas till:

Freddystore.se / SB Ecommerce Group Oy

Aleksanterinkatu 26

15140 Lahti

Finland

Om du har några frågor om din retur, vänligen kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@freddystore.se

VID BYTE

Våra byten är kostnadsfria. För att byta storlek, kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se med ditt ordernummer och berätta vad du vill byta till.

För att byta mot en annan produkt/modell, vänligen lägg en ny beställning på vår hemsida och meddela oss det nya ordernumret så tar vi bort eventuell ny fraktkostnad när vi har mottagit din retur.

Vänligen notera att det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid varan.

VID REKLAMATION

Vi tar ansvar för uppenbara material- eller produktionsfel på varor levererade från FreddyStore.se. Vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation av konfektionsvaror. Läs mer HÄR. Vid behov av att reklamera en vara mailar du följande till kundtjanst@freddystore.se

1.) Tydliga bilder på skadan

2.) Ordernummer

3.) Kort beskrivning av vad som har hänt. 

ÅTERBETALNING

Fakturabeloppet justeras så fort det att returen inkommit till Freddystore.se, och vi meddelat Collector. Var vänlig notera att det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning sker inom 1-3 bankdagar efter att returen har hanterats i Collector.

Returrätten gäller inte för presentkort, underkläder, badkläder, kosmetik och örhängen. Eventuella fel kan självklart reklameras.

Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddy Store via DHL.

FEL PÅ LEVERERAD VARA

Om du har mottagit en skadad vara uppmanas du att kontakta oss omgående för reklamation av varan på kundtjanst@freddystore.se. Vårt mål är att alla frågor ska behandlas inom 72 timmar under helgfria vardagar. 

PERSONUPPGIFTER

Freddy Store ansvarar i egenskap av personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp. De personuppgifter som har lämnats till Freddy Store vid köp används för tecknande och genomförande av leveransavtal, för att upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsaktiviteter genomförda av Freddy Store. För att kunna genomföra beställningar är det nödvändigt att lämna ut uppgifter till tredje part. Freddy Store lämnar personuppgifter till transportföretag för genomförande av leverans och avisering. Freddy Store säljer eller överlåter aldrig personuppgifter för marknadsaktiviteter till andra företag. Du som kund har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad hos Freddy Store om dig. För att få ut dina uppgifter ska du vända dig till kundtjanst@freddystore.se.

COOKIES

En cookie är en liten textfil som skickas från en webbplats och lagras lokalt på besökarens hårddisk.  Vi använder cookies för att spara information om tidigare besök samt vilka sidor som besökts. Webbläsaren kan ställas in för att acceptera cookies eller inte, läs mer under hjälpavsnittet i webbläsaren.

ÅLDERSGRÄNS

Vi expedierar inte beställningar till personer under 18 år. Enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal.

RESERVATIONER

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i bild eller text. Vi reserverar oss för felskrivningar, ändringar, prisändringar, leveransförseningar och slutförsäljning. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. Freddy Store följer alltid nämndens rekommendationer.

FORCE MAJEURE

Under force majeure skjuts Freddy Stores förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som Freddy Store rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejk, sjukdom hos personal, transportstörningar och import/exportförbud till exempel. Oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

BOLAGSINFORMATION

SB Ecommerce Group Oy

Aleksanterinkatu 26 A

15140 Lahti

Finland

Org. nr: 502081-4751

Momsregistreringsnummer: FI24706278