Information

VILLKOR

OMFATTNING
Nedanstående villkor gäller för alla ingångna avtal med FREDDY STORE AB, nedan kallat "Freddy Store" eller "Vi" gällande köp och leverans av vara/varor från Freddystore.se till svenska konsumenter. Villkoren kan utan förvarning komma att utvecklas och vi rekommenderar därför att man som kund tar del av dem vid varje köp.

PRISER & AVGIFTER
Våra priser är i svenska kronor (SEK) inkl. moms. På samtliga beställningar som understiger 999 kr tillkommer en fraktavgift (39 kr) som täcker expedition, hantering och fraktkostnad. Vid eventuell retur återbetalas inte avgiften. Vi bjuder på fri frakt vid köp över 999 kr men när hela eller delar av beställningen returneras tillkommer det en returfraktavgift (39 kr). Detta gäller ej vid eventuellt byte, reklamation eller om delar av beställningen har behållits och summan på fakturan överstiger 999 kr.

KÖP
Avtal om köp träffas när du som konsument erhåller en orderbekräftelse via e-post från Freddy Store. En förutsättning är att kunden lämnat ut korrekta kontaktuppgifter avseende e-postadress samt fysisk adress. Från Freddy Stores svenska webbshop levererar vi enbart till myndiga personer med bostadsadress inom Sverige.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om en leverans inte kan verkställas p.g.a. att varorna ej lagerförs framgår det i din leveransbekräftelse där varan står som ej levererad, och därmed inte kommer att debiteras dig.

BETALSÄTT
Vi använder oss av Klarna som betalpartner. När du betalar via Klarna Checkout handlar du tryggt och enkelt och kan alltid kontakta Klarnas Kundtjänst om du har funderingar gällande din betalning. Med hjälp av Klarna kan vi erbjuda våra konsumenter betalning via faktura, kort eller konto / delbetalning.

Klarnas Kundtjänst hittar du HÄR. Telefonsupport vid frågor rörande din faktura eller återbetalning: 08 - 120 120 10. Klarnas fullständiga köpvillkor hittar du HÄR.

LEVERANSER
Vår målsättning är att kunden skall få leverans inom 2-5 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka Freddy Store inte råder över. Vi tillämpar inte delleveranser. När kundens order levereras debiteras beloppet för de varor som har skickats. När varorna lämnats för leverans skickas en leveransbekräftelse via e-post. I leveransbekräftelsen framgår om beställningen skickas till ett utlämningsställe eller direkt hem till dig, beroende på paketets storlek. Skickas varorna till ett utlämningsställe får du en SMS-avisering med information om var din order kan hämtas ut, förutsatt att du har angivit ett giltigt svenskt mobilnummer. I annat fall skickas avin via post när ordern har ankommit till ditt närmsta Bring-ombud.

Paketet skickas med Bring och kan spåras via en länk med orderns kollinummer. Länken skickas till din angivna e-postadress, men kan även spåras med hjälp av kollinummer eller sändningsnummer HÄR. Som registrerad användare hos oss kan du även att logga in på ”Mitt konto” och se status för aktuell order samt dina tidigare order.

TRANSPORT
Vi skickar samtliga paket med Bring. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Freddy Store AB betalningsansvariga. Du måste dock meddela vår Kundtjänst inom skälig tid (2 månader) om varan har skadats eller kommit bort under transporten. Som kund är du betalningsansvarig gentemot din aktuella faktura tills ärendet är löst.

EJ UTHÄMTAT PAKET
Samtliga paket som ej uthämtas hos ombud debiteras en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

ÅNGERRÄTT
Du kan ångra eller returnera din beställning till och med 14 dagar efter mottagandet av dina beställda varor. Om du har debiterats för varorna får du en återbetalning. Fraktavgiften återbetalas inte. När man returnerar hela eller delar av beställningen som har överstigit 999 kr, tillkommer det en returfraktavgift (39 kr) om beställningen understiger 999 kr efter returen. För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid den.

RETUR & BYTE
För att returnera:

- Logga in på ditt kundkonto på www.freddystore.se.

- Gå in på din orderhistorik och välj beställningen som du vill göra en retur på. Välj varan/varorna som du vill returnera och välj returorsak.

- Skapa sedan en returetikett på Brings retursida. Ange verifieringskoden och fyll i dina uppgifter. Du kan ange ditt ordernummer som referens. Skriv ut din returetikett.

- Packa varan/varorna i samma paket/påse som de kom i eller använd egen förpackning.

- Fäst returetiketten på paketet och lämna in det hos ditt närmaste Bring-ombud. Begär alltid inlämningskvitto från ditt ombud för säkerhetens skull.

Du kan följa status på din retur på ditt kundkonto. Var vänlig notera att det tar 5-15 arbetsdagar för en retur att bli hanterad. Så snart din retur är hanterad kommer du att få en bekräftelse via e-post.

OBS! Transportrisk ligger hos kund. Detta innebär att konsumenten är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till Freddy Store. Be alltid om inlämningskvitto från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar. 

Returer skickas till:
Freddy Store C/O Bring Parcels AB
Bordsvägen 3
55810 Jönköping
Sverige

VID BYTE
Våra byten är kostnadsfria. För att snabbare byta en produkt mot annan lägg en ny beställning på vår hemsida och meddela oss det nya ordernumret så tar vi bort eventuell ny fraktkostnad när vi har mottagit din retur. Det går också att byta genom att returnera enligt instruktionerna ovan och meddela oss informationen om bytet så skickar vi dig den nya produkten/ de nya produkter när vi har mottagit din retur. Vänligen notera att det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid varan.

VID REKLAMATION
Vi tar ansvar för uppenbara material- eller produktionsfel på varor levererade från FreddyStore.se. Vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation av konfektionsvaror. Läs mer HÄR. Vid behov av att reklamera en vara mailar du följande till kundtjanst@freddystore.se

1.) Tydliga bilder på skadan

2.) Ordernummer

3.) Kort beskrivning av vad som har hänt. 

ÅTERBETALNING
Fakturabeloppet justeras så fort det att returen inkommit till Freddystore.se, och vi meddelat Klarna. Var vänlig notera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning sker inom 1-3 bankdagar efter att returen har hanterats i Klarna. Returrätten gäller inte för presentkort, underkläder, badkläder, kosmetik och örhängen. Eventuella fel kan självklart reklameras. Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddy Store via Bring.

FEL PÅ LEVERERAD VARA
Om du har mottagit en skadad vara uppmanas du att kontakta oss omgående för reklamation av varan på kundtjanst@freddystore.seVårt mål är att alla frågor ska behandlas inom 72 timmar under helgfria vardagar. 

PERSONUPPGIFTER
Freddy Store AB ansvarar i egenskap av personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp. De personuppgifter som har lämnats till Freddy Store vid köp används för tecknande och genomförande av leveransavtal, för att upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsaktiviteter genomförda av Freddy Store. För att kunna genomföra beställningar är det nödvändigt att lämna ut uppgifter till tredje part. Freddy Store lämnar personuppgifter till transportföretag för genomförande av leverans och avisering. Freddy Store säljer eller överlåter aldrig personuppgifter för marknadsaktiviteter till andra företag. Du som kund har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad hos Freddy Store om dig. För att få ut dina uppgifter ska du vända dig till kundtjanst@freddystore.se.

COOKIES
En cookie är en liten textfil som skickas från en webbplats och lagras lokalt på besökarens hårddisk.  Vi använder cookies för att spara information om tidigare besök samt vilka sidor som besökts. Webbläsaren kan ställas in för att acceptera cookies eller inte, läs mer under hjälpavsnittet i webbläsaren.

ÅLDERSGRÄNS
Vi expedierar inte beställningar till personer under 18 år. Enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal.

RESERVATIONER
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i bild eller text. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. Freddy Store följer alltid nämndens rekommendationer.

FORCE MAJEURE
Under force majeure skjuts Freddy Stores förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som Freddy Store rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejk, sjukdom hos personal, transportstörningar och import/exportförbud till exempel. Oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

BOLAGSINFORMATION
FREDDYSTORE AB
Sankt Eriksgatan 60
112 34 Stockholm

Org. nr: 556917-1944
Momsregistreringsnummer: SE556917-194401