VILLKOR
OMFATTNING
Nedanstående villkor gäller för alla ingångna avtal med SB Ecommerce Group Oy, nedan kallat "Freddystore" eller "Vi" gällande köp och leverans av vara/varor från Freddystore.se till svenska konsumenter. Villkoren kan utan förvarning komma att utvecklas och vi rekommenderar därför att man som kund tar del av dem vid varje köp.
PRISER & AVGIFTER
Våra priser är i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Det debiteras en fraktavgift på 49 kr per beställning.
Vid retur av en reavara (produkt som har haft nedsatt pris) debiteras det en returavgift på 49 kr. Detta gäller alla kampanjer och erbjudanden (t.ex. Black Friday, Season Sale, Singles' Day osv.) Annars är våra returer fria. Byten och reklamationer är fria.
KAMPANJ
Kampanjpriser och erbjudanden gäller endast nya beställningar som har gjorts under kampanjtiden. Om du har fått något på köpet men väljer att returnera din beställning, ska gratisvaran returneras också. Annars debiteras ordinariepriset på den. Om du har fått en rabatt som gäller vid vissa villkor (t.ex. "Handla för 1000 kr, få 20% rabatt") men väljer att returnera något i din beställning kan rabatten tas bort om villkoren inte uppfylls efter returen.
Under stora kampanjer (t.ex. Black Friday, Season Sale) är leveranstiden längre än vanligt, 4-10 arbetsdagar, på grund av en stor orderbelastning.
Vid retur av en reavara (produkt som har haft nedsatt pris) debiteras det en returavgift på 49 kr. Detta gäller alla kampanjer och erbjudanden (t.ex. Black Friday, Season Sale, Singles' Day osv.)
Rabattkoder kan inte kombineras med andra koder eller rabatter.
KÖP
Avtal om köp träffas när du som konsument erhåller en orderbekräftelse via e-post från Freddystore. En förutsättning är att kunden lämnat ut korrekta, fullständiga kontaktuppgifter avseende e-postadress samt fysisk adress. Freddystore är inte ansvarig för sändningar som levererats fel på grund av fel adressuppgifter. Från Freddystores svenska webbshop levererar vi enbart till myndiga personer med bostadsadress inom Sverige.
Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om en leverans inte kan verkställas p.g.a. att varorna ej lagerförs framgår det i din leveransbekräftelse där varan står som ej levererad, och därmed inte kommer att debiteras dig.
BETALSÄTT
Vi använder oss av Klarna som betalpartner. När du betalar via Klarna handlar du tryggt och enkelt och kan alltid kontakta deras kundtjänst om du har funderingar gällande din betalning. Med hjälp av Klarna kan vi erbjuda våra konsumenter betalning via faktura, kort, direktbetalning eller konto / delbetalning.
Klarnas kundtjänst hittar du HÄR. Telefonsupport vid frågor rörande din faktura: 08 – 120 120 10. Klarnas almänna villkor hittar du HÄR.
LEVERANSER
Alla våra beställningar skickas från vårt lager i Lahtis, Finland. Vanligen skickas beställningar senast dagen efter man har lagt in sin beställning och leveransen tar ungefär 3-5 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka Freddy Store inte råder över. Vid eventuella förseningar informerar vi våra kunder om detta. Det debiteras en fraktavgift på 49 kr per beställning.
Under stora kampanjer (t.ex. Black Friday, Season Sale) är leveranstiden längre än vanligt, 4-10 arbetsdagar, på grund av en stor orderbelastning. Efter bara 1-2 dagar kommer du ändå att få en leveransbekräftelse via e-post med ett spårningsnummer, men hanteringstiden är längre än vanligt och spåningen kommer att bli uppdaterad först när leverantören har mottagit paketet.
Vi tillämpar inte delleveranser.
När din beställning skickas från vårt lager debiteras beloppet för/skickas en faktura på de varor som har skickats. När din beställning håller på att hanteras i vårt lager, får du en leveransbekräftelse via e-post. På leveransbekräftelsen får du ett spårningsnummer för ditt paket. Vänligen notera att spårningen uppdateras först när leverantören har mottagit paketet och scannat det i deras terminal. Paket kan spåras på PostNords sida eller app.
Vi skickar alla våra leveranser med PostNord. De levererar paketet till ditt närmaste PostNord-ombud. PostNord skickar en avisering via sms, e-post eller brev när paketet har ankommit ombudet och kan hämtas ut. Du kan använda PostNords app för att spåra ditt paket. Du kan se det beräknade leveransdatumet i spårningen.
Dropship-leveranser skickas direkt från vårt huvudlager i Italien. Om du har flera produkter i din beställning, kan det vara att du får dem i två separata paket. Produkter som skickas från Italien har längre leveranstid, 5-10 arbetsdagar. Du får en bekräftelse via mail om du har Dropship-produkter i din beställning.
TRANSPORT
Alla våra beställningar skickas från vårt lager i Lahtis, Finland, med PostNord. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Freddystore betalningsansvariga. Du måste dock meddela vår kundtjänst inom skälig tid (2 månader) om varan har skadats eller kommit bort under transporten. Som kund är du betalningsansvarig gentemot din aktuella faktura tills ärendet är löst.
Freddystore är inte ansvarig för sändningar som levererats fel på grund av fel adressuppgifter.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Om man inte hämtar ut sitt paket debiteras det en avgift på 150 kr för ej uthämtat paket. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
ÅNGERRÄTT
Du kan ångra eller returnera din beställning till och med 14 dagar efter mottagandet av dina beställda varor. Alla varor kan returneras (även rea). Returrätten gäller inte för presentkort. Vid retur av en reavara debiteras det en returavgift på 49 kr. Annars är våra returer fria.
Om du har debiterats för varorna får du en återbetalning. Om du däremot har valt en faktura kommer den att korrigeras om du har returnerat delar av din beställning eller makuleras helt om du har returnerat allt.
För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid den. I fall en vara returneras i dålig skick, debiteras en del av priset som hanteringskostnader.
RETUR & BYTE
Du får en förbetald returetikett (adress/klisterlapp) med i din beställning.
Så här gör du för att returnera:
- Skriv ut en returföljesedel HÄR. Om du inte kan skriva ut den, kan du skriva samma uppgifter på något annat papper som du lägger in i returpaketet.
- Fyll i din retursedel med dina uppgifter och information om produkter som du vill returnera. Ange ditt namn din e-postadress och ditt ordernummer. Ordernumret (9 bokstäver) hittar du i orderbekräftelsen. Produktreferensen ("Prod.ID"/"ID") står på produkttaggen och kan vara till exempel WRUP1RC001 eller S9WTRK6.
- Ange returorsak med hjälp av returkoder 1-6.
Observera att alla uppgifter måste vara korrekt ifyllda för att vi ska kunna hantera din retur.
- Packa varan/varorna och retursedeln i samma paket/påse som de kom i eller använd egen förpackning.
- Klistra din förbetalda returetikett på returpaketet och lämna in det hos ditt närmaste PostNord-ombud. Begär alltid inlämningskvitto från ditt ombud för säkerhetens skull.
Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddystore via PostNord.
Var vänlig notera att det tar 5-15 arbetsdagar för en retur att bli hanterad. Så snart din retur är hanterad kommer du att få en bekräftelse via e-post. Om du returnerar en reavara (produkt som har haft nedsatt pris) debiteras det en returavgift på 49 kr. Annars är våra returer fria.
OBS! Transportrisk ligger hos kund. Detta innebär att konsumenten är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till Freddystore. Be alltid om inlämningskvitto från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar.
Returer skickas till:
Freddystore.se / SB Ecommerce Group Oy
Soisalmentie 3
15860 Hollola
Finland
Om du har några frågor om din retur, vänligen kontakta vår kundtjänst: kundtjanst@freddystore.se
VID BYTE
Våra byten är kostnadsfria. För att byta storlek, kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se med ditt ordernummer och berätta vad du vill byta till.
För att byta mot en annan produkt/modell, vänligen lägg en ny beställning på vår hemsida och meddela oss det nya ordernumret så tar vi bort eventuell ny fraktkostnad när vi har mottagit din retur.
Vänligen notera att det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid varan.
VID REKLAMATION
Vi tar ansvar för uppenbara material- eller produktionsfel på varor levererade från FreddyStore.se. Vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation av konfektionsvaror. Läs mer HÄR. Vid behov av att reklamera en vara mailar du följande till kundtjanst@freddystore.se:
1.) Tydliga bilder på skadan
2.) Ordernummer
3.) Kort beskrivning av vad som har hänt.
ÅTERBETALNING
Fakturabeloppet justeras så fort vårt lager har mottagit och hanterat returen och vi har meddelat Klarna. Var vänlig notera att det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning sker inom 1-3 bankdagar efter att returen har hanterats i Klarna.
Returrätten gäller inte för presentkort, underkläder, badkläder, kosmetik och örhängen. Eventuella fel kan självklart reklameras.
Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddystore via PostNord.
FEL PÅ LEVERERAD VARA
Om du har mottagit en skadad vara uppmanas du att kontakta oss omgående för reklamation av varan på kundtjanst@freddystore.se. Vårt mål är att alla frågor ska behandlas inom 72 timmar under helgfria vardagar.
PERSONUPPGIFTER
Freddystore ansvarar i egenskap av personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp. De personuppgifter som har lämnats till Freddystore vid köp används för tecknande och genomförande av leveransavtal, för att upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsaktiviteter genomförda av Freddystore. För att kunna genomföra beställningar är det nödvändigt att lämna ut uppgifter till tredje part. Freddystore lämnar personuppgifter till transportföretag för genomförande av leverans och avisering. Freddystore säljer eller överlåter aldrig personuppgifter för marknadsaktiviteter till andra företag. Du som kund har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad hos Freddystore om dig. För att få ut dina uppgifter ska du vända dig till kundtjanst@freddystore.se.
COOKIES
En cookie är en liten textfil som skickas från en webbplats och lagras lokalt på besökarens hårddisk. Vi använder cookies för att spara information om tidigare besök samt vilka sidor som besökts. Webbläsaren kan ställas in för att acceptera cookies eller inte, läs mer under hjälpavsnittet i webbläsaren.
ÅLDERSGRÄNS
Vi expedierar inte beställningar till personer under 18 år. Enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal.
RESERVATIONER
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i bild eller text. Vi reserverar oss för felskrivningar, ändringar, prisändringar, leveransförseningar och slutförsäljning. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. Freddystore följer alltid nämndens rekommendationer.
FORCE MAJEURE
Under force majeure skjuts Freddystores förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som Freddystore rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejk, sjukdom hos personal, transportstörningar och import/exportförbud till exempel. Oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.
BOLAGSINFORMATION
SB Ecommerce Group Oy
Aleksanterinkatu 26 A
15140 Lahti
Finland
Org. nr: 502081-4751
Momsregistreringsnummer: FI24706278