FREDDY Summer -25% Köp nu

Faq Sections

Återbetalningar och krediter
Jag fick ingen retursedel med i paketet. Hur gör jag?

Du kan skriva ut en returföljesedel HÄR. Om du inte kan skriva ut den, kan du skriva samma uppgifter på något annat papper som du lägger in i returpaketet.

Observera att alla uppgifter måste vara korrekt ifyllda för att vi ska kunna hantera din retur.

Ladda ned en retursedel

Om du saknar en returetikett (adress/klisterlapp) vänligen kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se.


Hur gör jag en återbetalning?

Om du av någon anledning inte är nöjd med den Freddy-produkt du har beställt, kan du returnera den inom 14 dagar efter mottagandet av din beställning. Exklusive toalettartiklar såsom underkläder. Produkten som returneras måste vara oanvänd och i säljbart skick, inklusive alla prislappar som medföljde produkten. Om dessa krav inte uppfylls eller om produkten innehåller t.ex. djurhår kan vi inte acceptera en retur. Om returen beror på ett kundfel behåller vi alltid minst 25% av inköpspriset. Produkten måste vara väl förpackad och kunden ansvarar själv för eventuellt brott eller förlust av en dåligt förpackad produkt.

Om du vill returnera en produkt, vänligen ladda ner returformuläret och bifoga det ifyllt med den produkt som ska returneras. Du kan också kopiera formuläret för hand om det behövs. Blanketten är nödvändig i händelse av en retur. Returnerade produkter måste lämnas in på ett postkontor. Vid returnering, vänligen ange avtalsnummer 657578 och ange att det är ett Freddystore.fi-kundreturpaket. När produkten anländer i gott skick kommer produkten att inspekteras och vi kommer att återbetala pengarna inom 30 dagar efter mottagandet av returförsändelsen. Återbetalningen sker alltid till samma kort/konto som varan betalades med. Om du har valt att betala med faktura kommer vi att informera Klarna direkt om eventuella ändringar i fakturan när produkten kommer tillbaka till vårt lager. Återbetalning kan inte ske via postorder.

Vid retur kan du paketera alla produkter som ska returneras


Reklam
Jag behöver reklamera en vara. Hur gör jag?

Du har alltid rätt att reklamera en vara som har gått sönder på grund av ett produktionsfel. Kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se med ditt ordernummer och bilder på skadan. På så sätt kan vi bäst hjälpa dig och hitta en lösning tillsammans.


Jag har fått skadade varor, vad gör jag nu?

Vi kommer naturligtvis att ersätta den defekta produkten kostnadsfritt. Skicka oss bilder på denna produkt via e-post tillsammans med ditt ordernummer till info@freddystore.se.

Prova och inspektera alltid produkten så snart du får den för att se om allt är i sin ordning! Detta kommer att göra utbytesprocessen mycket enklare.


Jag har fått fel produkt, vad kan jag göra?

Om din produkt inte överensstämmer med den du beställde ersätter vi den kostnadsfritt. Allt du behöver göra är att informera oss om felet så snart du har mottagit produkten, dock senast 30 dagar efter mottagandet.


Show More >>
Information om produkten
Vad betyder WR.UP?

Den patenterade WR.UP®-tekniken består av optimerade sömmar och ett silikonmembran på höfter och rumpa samt ett stödjande midjeband, så att byxorna alltid sitter perfekt och enkelt uppnår en Push-Up-effekt.


WR.UP Jeansbyxor

Dessa modeller kombinerar klassiska jeans med vår WR.UP®-teknik. Modellerna har denimlook men är tillverkade av bomull. 

Vissa av våra modeller, t.ex. de med sömmar eller äkta denim, har äkta denim på framsidan.


WR.UP Sport

Dessa produkter är framtagna för idrottare som vill ha komfort och en push-up-effekt under träningen. I våra leggings används materialet D.I.W.O. (Dry In, Wet Out) som transporterar fukt och värme till utsidan och samtidigt kyler kroppen.


Show More >>
Beställning
Hur väljer jag min storlek?

Varje produkt har en storlekstabell där du kan kontrollera din egen storlek. Som tumregel rekommenderar vi att du väljer en produkt som motsvarar ditt midjemått. Som regel är våra storlekar europeiska standardstorlekar, så om du normalt bär en storlek M kommer din storlek förmodligen att vara din storlek i våra produkter, om inte annat anges i produktinformationen.


Var kan jag använda presentkortet eller rabattkoden jag fått?

Om du har fått ett presentkort till vår webbshop kan du använda det i din varukorg. Ange rabattkoden i fältet "Har du en kampanjkod" och klicka på knappen "Lägg till". Se till att det totala beloppet för din beställning ändras enligt rabattkoden. Detta är ett tecken på att koden har gått igenom framgångsrikt.


Var kan jag se mitt kundkonto och min orderhistorik?

Tyvärr har kunder för närvarande inte tillgång till ett kundkonto på freddytstore.fi. Därför är det inte möjligt att se din orderhistorik.

Om du har några frågor om dina tidigare beställningar, vänligen kontakta kundtjänst. Skicka ett e-postmeddelande till info@freddystore.se.


Betalning
Vad behöver jag tänka på när jag betalar med faktura?

Du kommer att få en faktura från Klarna via e-post så snart beställningen har skickats. Betalningsperioden är 14 dagar, men du har möjlighet att förlänga denna period med Klarna. Du hittar all nödvändig information i inloggningsavsnittet på Klarna. Du kan logga in med den e-postadress som du använde för att göra din beställning.

Dessa 14 dagar är oberoende av vår 30-dagars återbetalningspolicy! Om du returnerar din beställning till oss efter mer än 14 dagar, var noga med att förlänga tidsfristen eller avbryta din fakturering med Klarna. Detta gäller även för byten eller reklamationer! Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst vid behov. Du kommer att få en ny faktura när vi har behandlat din retur.


Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Du kan betala för din beställning med flera olika betalningsmetoder. Du kan välja att betala med Klarna-faktura med 14 dagars betalningstid eller med delbetalning. Klarna ansvarar för att utfärda fakturan och villkoren. Utöver fakturering kan du även betala ditt köp hos de flesta svenska internetbanker samt med betal- och kreditkort.


Vad gör jag om jag har frågor om min faktura?

Kontakta Klarna direkt. Klicka här för Klarnas kundtjänst:

Klarnas kundtjänst


Show More >>
Leverans
Hur levereras beställningar?

Vi skickar alla våra leveranser med PostNord. De levererar paketet till ditt närmaste PostNord-ombud och skickar en avisering via sms, e-post eller brev när paketet kan hämtas ut. Det debiteras en fraktavgift på 49 kr per beställning.


Hur lång är leveranstiden?

Vanligen tar leveransen 3-5 arbetsdagar.

Under stora kampanjer (t.ex. Black Friday, Season Sale) är leveranstiden längre än vanligt, 4-10 arbetsdagar, på grund av en stor orderbelastning.


Kan min beställning skickas till en annan adress än min hemadress?

Du kan ange en leveransadress under köpet. Ange inga siffror eller specialtecken i namnfälten.


Show More >>