Se SS22-nyheterna här! arrow_forward

Faq Sections

Returer
Hur returnerar jag min beställning?

Om du inte är nöjd med din beställning, kan du returnera den till och med 14 dagar efter mottagandet av dina beställda varor. Alla varor kan returneras (även rea). För att retur ska gälla ska varan returneras i nyskick, oanvänd och i originalförpackning med produkttagg och band fäst vid den.

Du får en förbetald returetikett (adress/klisterlapp) med i din beställning. Så här gör du för att returnera:

- Skriv ut en returföljesedel HÄR. Om du inte kan skriva ut den, kan du skriva samma uppgifter på något annat papper som du lägger in i returpaketet.

Ladda ned en retursedel

- Fyll i din retursedel med dina uppgifter och information om produkter som du vill returnera. Ange ditt namn din e-postadress och ditt ordernummer. Ordernumret (9 bokstäver) hittar du i orderbekräftelsen. Produktreferensen ("Prod.ID"/"ID") står på produkttaggen och kan vara till exempel WRUP1RC001 eller S9WTRK6.

- Ange returorsak med hjälp av returkoder 1-6.

Observera att alla uppgifter måste vara korrekt ifyllda för att vi ska kunna hantera din retur.

- Packa varan/varorna och retursedeln i samma paket/påse som de kom i eller använd egen förpackning.

- Klistra din förbetalda returetikett på returpaketet och lämna in det hos ditt närmaste PostNord-ombud. Begär alltid inlämningskvitto från ditt ombud för säkerhetens skull.

Observera att returer endast kan skickas tillbaka till Freddystore via PostNord.

Var vänlig notera att det tar 5-15 arbetsdagar för en retur att bli hanterad. Så snart din retur är hanterad kommer du att få en bekräftelse via e-post. Om du returnerar en reavara debiteras det en returavgift på 49 kr. Annars är våra returer fria.

OBS! Transportrisk ligger hos kund. Detta innebär att konsumenten är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till Freddystore. Be alltid om inlämningskvitto från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar.


Jag fick ingen retursedel med i paketet. Hur gör jag?

Du kan skriva ut en returföljesedel HÄR. Om du inte kan skriva ut den, kan du skriva samma uppgifter på något annat papper som du lägger in i returpaketet.

Observera att alla uppgifter måste vara korrekt ifyllda för att vi ska kunna hantera din retur.

Ladda ned en retursedel

Om du saknar en returetikett (adress/klisterlapp) vänligen kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se.


Jag vill byta en vara. Hur gör jag?

Våra byten är kostnadsfria. För att byta en vara/flera varor, kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se med ditt ordernummer och berätta vad du vill byta till. Vi skickar den nya varan till dig i byte.

Om du vill byta mot en annan produkt/modell som är dyrare, vänligen lägg en ny beställning på vår hemsida och meddela oss det nya ordernumret så tar vi bort eventuell ny fraktkostnad när vi har mottagit din retur.


Reklamation
Jag behöver reklamera en vara. Hur gör jag?

Du har alltid rätt att reklamera en vara som har gått sönder på grund av ett produktionsfel. Kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se med ditt ordernummer och bilder på skadan. På så sätt kan vi bäst hjälpa dig och hitta en lösning tillsammans.


Leveranser
Hur levereras era beställningar?

Vi skickar alla våra leveranser med PostNord. De levererar paketet till ditt närmaste PostNord-ombud och skickar en avisering via sms, e-post eller brev när paketet kan hämtas ut.


Hur lång är leveranstiden?

Vanligen tar leveransen 3-5 arbetsdagar.

Under stora kampanjer (t.ex. Black Friday, Season Sale) är leveranstiden längre än vanligt, 4-10 arbetsdagar, på grund av en stor orderbelastning.


Hur spårar jag mitt paket?

När din beställning håller på att hanteras, kommer du att få en leveransbekräftelse via e-post med ett spårningsnummer och en länk till spårningssidan. Du kan också spåra ditt paket i PostNords app.


Show More >>
Fakturor & Betalningar
Vilka betalningsalternativ har ni?

Tillsammans med Klarna erbjuder vi flera olika betalningsmetoreder: Klarna faktura, Klarna månadsfaktura, delbetalning och direktbetalning med BankID, banköverföring och kort (Visa, Mastercard, Amex).

Klarna fakturor har 14 dagars förfallotid.


Jag har inte fått min faktura. Hur gör jag?

Klarna sköter vår fakturering och skickar den till den e-postadressen som du anger vid köptillfället. Du hittar också din faktura genom att logga in på Klarnas hemsida eller i deras app.

Om du inte har fått fakturan, börja med att kontrollera om den har hamnat i din skräppostkorg. Om du ändå inte hittar den, kontakta vår kundtjänst kundtjanst@freddystore.se så hjälper vi.

Klarnas månadsfaktura skickas ut i mitten av varje månad.


Jag har returnerat min beställning. Hur gör jag med min faktura?

Om du har ett förfallodatum som närmar sig, vänligen kontakta Klarna så förlänger de ditt förfallodatum eller pausar fakturan tills vi har registrerat din retur.